Als er fouten gemaakt worden bij een instantie

Als er fouten gemaakt worden bij een instantie waarvan je dacht dat ze je zouden helpen. En je daardoor nog verder in de (financiële) problemen komt. Dan is het heel frustrerend om dan te horen dat niet zij, maar jij verantwoordelijk bent voor hun handelen.
Je heb hulp gezocht omdat je vast liep, en niet bij machte was om dat zelf te kunnen oplossen.
En nu ligt de fout bij jou, omdat je hulp heb ingeschakeld? Radeloos, machteloos, boos en verdrietig ben je hier van.

Gelukkig is dat niet het eind van het verhaal.
Het Loket gaat samen met U kijken wat er niet goed is gegaan, en hoe dat op te lossen is. En of er wat te verhalen is. Of een klacht ingediend moet worden.
Omdat wij een netwerkorganisatie zijn, zijn er meerdere professionals die hier mee aan de slag kunnen gaan.

Op dit moment lopen er casussen over de kinderopvang en huurtoeslagen. Maar ook over zaken die niet goed gegaan zijn bij hulpverlenende instanties en gemeentes.

Het Loket loopt mee in deze procedure en zorgt voor een woordvoerder indien nodig.
Om u te ontlasten en de spanning weg te nenen tussen u en de tegenpartij.
Dat voorkomt escalatie en kan voor een snellere afhandeling zorgen..

Fouten maken is menselijk. Jammer maar het gebeurt zelden met opzet. Ook niet bij instanties. Die werken vanuit de beste bedoelingen. Miscommunicatie, en tijd zijn vaak de oorzaak.

Heeft u hier zelf mee te maken, of kent u iemand in zo een situatie, neem dan contact op met het Loket.

Het Loket is een netwerkorganisatie.
Een nummer voor alle vragen.
24/7 bereikbaar. 0638737475

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.